Over Bestevaer

Haven Medemblik
Bestevaer is opgericht in 1961 en heeft in haar bestaan de gehele ontwikkeling van Medemblik tot internationaal zeilwedstrijdcentrum meegemaakt. Voor de groei van het aantal kajuitjachten, en van het ledental, is natuurlijk de aanleg van het Regatta Center een enorme stimulans geweest. Het is dan ook heel passend dat onze vereniging vlakbij diezelfde haven is gehuisvest. Als lid van Bestevaer zult u zich nog meer thuis voelen in Medemblik.

Wedstrijdzeilen zonder stress
Bestevaer organiseert  wedstrijden en evenementen. Het “samen op het water” is daarbij de belangrijkste doelstelling.

Jeugdzeilen is een kernactiviteit
Heel veel (vrijwilligers-)energie wordt gestoken in de komende generaties van zeilers. Lessen voor beginners en gevorderden worden vanaf het voorjaar en de hele zomer door gegeven, met als bekroning de CWO-diploma’s van het Watersportverbond. Er wordt gevaren in optimisten, o’pen bics en splashes. Deels eigendom van de vereniging, deels eigen bezit. Een aantal rubberboten zorgt voor de veiligheid op het water. Er wordt uiteraard les gegeven door gediplomeerde instructeurs.

Watersportverbond lidmaatschap
Bestevaer is aangesloten bij en erkend door het Koninklijk Nederlands Watersport Verbond. De afdracht aan het Verbond is inbegrepen in de contributie. Voor onze leden betekent dit dat zij kunnen deelnemen aan nationale en internationale wedstrijden.

Lid worden?
U kunt zich hier aanmelden als lid van Bestevaer. Maar u bent ook welkom om eerst eens te komen kennismaken met de vereniging, bijvoorbeeld door een clubwedstrijd mee te varen of eens te komen kijken bij de lessen.