Catamaran

De catamaranzeilers hebben bij Bestevaer een fantastische ligplaats gekregen! Deze groep bestaat uit zeer enthousiaste zeilers, die van snelheid en uitdaging houden.
We zien dat terug in de clubwedstrijden van wsv Bestevaer en bij het Rondje Medemblik. Bovendien zijn er nog veel meer spectaculaire races, zoals bijv. Ronde om Texel. Grote afstanden zeilen met enorme snelheden, een kick voor de deelnemers. Als toertocht is een rondje De Kreupel of ook wel het Vogeleiland (in het midden van het IJsselmeer) een aanrader. De catamarans kunnen in het zomerseizoen liggen op ons terrein op de Vooroever. De ligplaatsen sluiten aan op het prachtige buitendijkse natuur- en recreatiegebied de Vooroever.

Ligplaatsen

Er is plaats voor zo’n 50 catamarans. We hebben ligplaatsen op een beun en trailerligplaatsen. Op dit moment zijn beide beschikbaar. Het is wel de bedoeling dat u regelmatig met uw catamaran vaart en niet de ligplaats als stalling ziet. Bovendien wordt van de ligplaatshouder verwacht dat boot en het terrein rond de boot netjes wordt gehouden. U kunt een ligplaats aanvragen via info@wsvbestevaer.nl . Onze terreinbeheerder deelt de ligplaatsen in.