Zondagtrainingen Laser en Splash – Sundaysailingfun

Heb jij al vaker gezeild, kom je uit de Optimist of een andere boot, dan ben je van harte welkom om meer vaaruren te maken en lekker te trainen in de Laser of Splash. Zeilen stopt niet na de Optimist, watersporten kun je je hele leven. Op zondag staan onze ervaren zeilinstructeurs voor je klaar om samen met jou en je zeilvrienden het water op te gaan. Je moet wel minimaal 13 jaar zijn.

We starten begin mei met de trainingen, die duren van 11.00 uur tot ongeveer 15.00 uur. We trainen 6 zondagen, de data worden nog bepaald.   We proberen ook een paar wedstrijdjes mee te doen met de Combi Zuiderzee.
We trainen vooral op “boothandling” en bootsnelheid zodat je de boot onder controle krijgt en snel kunt varen. In de Laser of Splash kun je op ieder niveau zeilen en je verder ontwikkelingen als ambitieuze wedstrijdzeiler. Iedere training sluiten we af met een klein wedstrijdje, zodat je ook meer komt te weten over wedstrijdbanen, tactiek en wedstrijdregels.

Bestevaer heeft dit jaar 2 Splashes en 2 Zesten beschikbaar voor de trainingen,  maar het beste kun je met een eigen boot (Laser of Splash) trainen. Je bootje kun je stallen op ons terrein,  je moet zelf wel zorgen voor de juiste kleding (wetsuit en zwemvest).

De trainingen gaan altijd door, indien er door weersomstandigheden niet gezeild kan worden, dan wordt er een ander passend programma gedaan, denk aan theorie, splitsen, knopen etc.

Kosten : zie Tarieven

Inschrijven voor de trainingen ? Ga daarvoor naar het inschrijfformulier.