Rondje Medemblik 11 en 12 juni 2022

Begin dit jaar hadden we, in overleg met catamaran zeilers, een mooi weekend voor het rondje Medemblik gepland, namelijk 11 en 12 juni.
Op het moment dat we dat bekend wilden maken kondigde de High Performance Regatta aan om op 10, 11 en 12 juni in Medemblik wedstrijden te organiseren.
Deze evenementen konden niet tegelijk apart georganiseerd worden. Vandaar dat we de High Performance Regatta gevraagd hadden om verschillende catamaran klassen op te nemen in hun programma. Dat was toegezegd.

Echter: afgelopen maandag werd bekend dat zij de organisatie niet rond krijgen en het gehele evenement geannuleerd hebben.

Zeilen
Erg jammer, maar ook een grote kans: met het bestuur en een aantal vrijwilligers zijn we volle bak bezig om toch een prachtig Rondje Medemblik te organiseren. En wel: op zaterdag 11 juni 2 long distance races en op zondag 4 korte baan wedstrijden.
Om er een geweldig evenement van te maken hebben we eenieders hulp nodig om zo veel mogelijk zeilers enthousiast te maken om mee te doen. Bijgevoegd de Notice of race. (Opgave liefst voor 7 juni). inschrijven via rondjemedemblik@gmail.com.

Barbecue
Op zaterdag na de wedstrijden van die dag wordt een BBQ georganiseerd. Alle leden van de vereniging zijn daarbij welkom (voor zeilers €15,- , voor overige gasten €22,50) inclusief 3 drankjes. Wel even opgave voor 8 juni op rondjemedemblik@gmail.com onder vermelding van BBQ en met hoeveel personen je komt.

Vrijwilligers
Daarnaast willen we iedereen die niet mee zeilt, vragen mee te helpen bij alle belangrijke dingen die nodig zijn om er op korte termijn een mooi evenement van te maken. Belangrijke taken waar we jullie hulp voor nodig hebben zijn:

• op 11 en 12 juni: registratie van de zeilers
  • ondersteuning bij de catering
  • Crew voor op de organisatie rescue ribs.

Daarnaast zou het enorm helpen als:
een geschikt jacht beschikbaar zou zijn voor het starten en finishen (gaat beter dan met een RIB)
Mocht je op een manier kunnen en willen helpen (ook anders als hierboven genoemd): stuur dan een mail naar rondjemedemblik@gmail.com of stuur een bericht naar Mitchel Steenman 0681252088.

Hopelijk zien we jullie op 11 en 12 juni en maken we er met  zijn allen een geweldig Rondje Medemblik van.

Met vriendelijke groet,

het bestuur van WSV Bestevaer