Windsurfen

Algemeen

WSV Bestevaer is gelegen aan een prachtige locatie waar vandaan je vrij kan windsurfen. Voor de beginners is daar een ondiep en rustig gelegen poel, als de begintechnieken aangeleerd zijn kan er al snel op een open kom gesurft worden met diep water. En uiteindelijk kan er volledig op het IJsselmeer gesurft worden. Wij hebben de beschikking over meerdere windsurfboards waarmee iedereen heel goed kan leren windsurfen.

Onze surfboards zijn ook geschikt om te SUPpen. Dit is een populaire sport:  Stand Up Peddelen.
Daarnaast proberen we nog een aantal leuke dingen voor onze leden te organiseren zoals een SUP (stand up padle) tour, Windsurfwedstrijdjes of gewoon samen afspreken als de weersomstandigheden perfect zijn.

Vanuit de vereniging samen het water opgaan is veel gezelliger en veiliger dan alleen het water opgaan.

Windsurfen is een uitdagende sport, die je niet zomaar onder de knie hebt. In onze lessen leer je het stap voor stap. Het is goed voor je conditie en zeker ook je kracht. En als het je lukt om over het water te scheren, is het zeker ook goed voor je geest. Durf deze uitdaging aan!!

Windsurfles bij Bestevaer

Vanaf de leeftijd van 14 jaar kun je bij ons op les. Je hoeft geen zeil- of surfervaring te hebben en ook geen surfplank. Wel een zwemdiploma.

Inschrijven kun je via de site. Klik daarvoor op het inschrijfformulier.  Wees er snel bij want vol = vol! De lessen zijn op de zaterdagochtend van 09.30 – 11.30 uur. In totaal zijn er 12 lessen van mei tot half september. De lesdagen kun je vinden in de kalender. Verder proberen we via een groepsapp de surfers met elkaar in contact te brengen om ook op mooie avonden af te spreken om te gaan surfen.

Nog even handig om alvast te weten:

De beginnende cursist dient zelf een wetsuit (surfpak) en surfschoentjes aan te schaffen. Voor het overige materiaal, zoals zwemvesten en surfplanken/surfzeilen, zorgt de vereniging. Ben je een gevorderde cursist, dan is een eigen plank met tuigage etc. gewenst, dit hoeft niet nieuw te zijn. Let wel op dat dit geen spullen zijn waar “opa” ooit op begonnen is.
Voor advies hiervoor willen de instructeurs altijd even komen kijken of informeren. Bel dus gerust.
De surflessen zijn op zaterdagmorgen en de locatie is op het catamaranterrein bij de zwemkom net ten zuiden van het Regattacentrum. De gevorderde surfers hebben tegelijk les met de beginners. Minstens twee -uiteraard gediplomeerde- instructeurs zorgen voor de begeleiding en er is een rubberboot paraat. Regen kou of wind, de lessen gaan altijd door. Alleen bij onweer gaan we het water niet op. Als je een keer een les moet missen, geen probleem, je haalt het wel weer in.

De kosten:

Jeugdlidmaatschap: elke deelnemer dient lid te zijn van Watersportvereniging Bestevaer. De kosten voor het Jeugdlid- en Studentenlidmaatschap (kopie van studentenpas meesturen). zijn voor dit seizoen vastgesteld op resp.  30,00 en € 37,50
Dit is inclusief het lidmaatschap voor het Watersportverbond wat de vereniging verplicht is om af te dragen.
(Dit zijn de tarieven voor jeugdleden. Ben je 18 jaar of ouder kan het bedrag hoger uitkomen.)
Lesgeld: De kosten van lesgeld worden ieder jaar opnieuw vastgesteld.
Voor dit seizoen bedragen deze: 145,00 euro

Heel belangrijk!!! Ook al heb je je diploma’s voor het surfen al behaald, je mag ten alle tijden weer inschrijven. Niet om meer papieren te halen, maar b.v.
– voor de gezelligheid,
– je wilt niet alleen surfen,
– voor de veiligheid,
– meer leren van onze instructeurs,
– jouw kennis een beetje overbrengen aan de nieuwe cursisten,
– gewoon voor de fun
– en wie weet word jij in de toekomst surfinstructeur
– enz.
Kortom…….Je bent van harte welkom!!
Wij geven les volgens CWO opleiding.
Reageer snel, want zoals gezegd……, VOL = VOL!
Meer info? Stuur een mailtje naar info@wsvbestevaer.nl